English (United Kingdom)

ေဒသခံမ်ား၏ လူေနမႈဘဝ ပိုမိုတိုးတက္ရန္ အေထာက္အကူျပဳမည့္ ဘက္စံုဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ

ျမန္မာဝမ္ေပါင္သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေနထိုင္ေသာ ေဒသခံလူမႈအဖြဲ႕အစည္းမ်ားၾကားတြင္ ေကာင္းမြန္ေသာ ရင္းႏွီးခ်စ္ၾကည္မႈ တစ္ရပ္ရွိေစရန္ မူဝါဒ ခ်မွတ္ထားပါသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၏ "ေကာင္းမြန္ေသာ လူေနမႈဘဝ" ဟူေသာ မိန္႔ၾကားခ်က္ႏွင့္အညီ တာဝန္ဝတၱရားႏွင့္ ကိုက္ညီသည့္ ရင္းႏွီးဆက္ဆံမႈမွ အစျပဳကာ ေဒသခံေက်းရြာလူထု၏ လူေနမႈဘဝအား မည္သို႔ ကူညီေထာက္ပံ့ေပးရမည္ကို စဥ္းစားေတြးေခၚသြားျခင္းျဖင့္ ဆက္ဆံေရးအား ျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္သြား မည္ ျဖစ္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဂ႐ုျပဳမိသည္မွာ တခ်ိဳ႕ေသာ သတင္းမီဒီယာသမားမ်ားသည္ ေျမယာေလ်ာ္ေၾကးေငြ ၊ ေထာက္ပံ့ ေၾကး ႏွင့္ အလုပ္ေစာင့္ဆိုင္းကာလ ေထာက္ပံ့ေငြေပးျခင္းမ်ားအေပၚ ေရာေထြးေနပံုရပါသည္။ သို႕ပါ၍ ကၽြန္ေတာ္မ်ားသည္ ဤကိစၥရပ္အား အေသးစိတ္ ရွင္းလင္း တင္ျပသြားမည္ ျဖစ္ၿပီး စာပိုဒ္ဆံုးသည္အထိ သည္းခံဖတ္႐ႈေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။

 

contribution4

 

 

 

ေျမယာေလ်ာ္ေၾကး / ေထာက္ပံ့ေၾကး

 

တရားဝင္ေျမယာေလ်ာ္ေၾကး ထုတ္ေပးျခင္းသည္ သတၱဳတြင္းလုပ္ငန္းအတြက္ အသံုးျပဳမည့္ ေျမပမာဏအား တရားဝင္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရရွိေအာင္ ျပဳလုပ္သည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းသည္ ႏိုင္ငံရပ္ျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားအား ျမန္မာႏိုင္ငံ ဥပေဒအညီ တရားဝင္လုပ္ပိုင္ခြင့္ ရရွိေစရန္ ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္မွလည္း ဥပေဒေၾကာင္းအရ ကာကြယ္ေပးသြားႏိုင္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။ ေျမယာေလ်ာ္ေၾကး ကိစၥသည္ ရာႏႈန္းျပည့္ ေဆာင္ရြက္ၿပီးစီးခဲ့ျပီး ျဖစ္ပါသည္။


၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ မွ စ၍ စီမံကိန္း ဧရိယာရွိ ေျမယာဆံုး႐ႈံးခံရသူမ်ားအား ေျမယာေလ်ာ္ေၾကးႏွင့္ ေျမယာေထာက္ပံ့ေၾကး (၃) ႀကိမ္ကို ကၽြန္ေတာ္မ်ား ကုမၸဏီမွ ေပးအပ္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ေျမယာ ေလ်ာ္ေၾကးႏွင့္ ေျမယာေထာက္ပ့ံေၾကး ေပးအပ္ျခင္း စည္းမ်ဥ္းမ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဥပေဒ ႏွင့္ ေဒသေျမယာ ေပါက္ေစ်း ကာလတန္ဖိုးမ်ားအေပၚ အေျခခံၿပီး မိမိတို႔ ျမန္မာဝမ္ေပါင္မွ ဆံုးျဖတ္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အတိုင္း က်င့္သံုးေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

 

 

(၁) ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္တြင္ ေျမယာေလ်ာ္ေၾကး ႏွင့္ ပထမအႀကိမ္ ေထာက္ပံ့ေၾကး


ေျမယာေလ်ာ္ေၾကးသည္ တရားဝင္အရ အခြန္ဘ႑ာ၏ (၁၂) ဆ မွ အဆ (၂ဝ) အထိ ျဖစ္ပါ သည္။ သို႕ေသာ္ ယင္းေငြ ပမာဏသည္ အလြန္ပင္နည္းၿပီး (၅) က်ပ္ မွ (၂ဝ) က်ပ္အထိသာ ျဖစ္ပါ သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရမွ ဖြဲ႕စည္းေပးေသာ ေျမယာေလ်ာ္ေၾကး ေကာ္မတီသည္ ဤကိစၥရပ္အား ေျဖရွင္းရန္ ေျမယာေထာက္ပံ့ေၾကးအား နည္းလမ္း (၂) သြယ္ စဥ္းစားထားပါသည္။ ပထမနည္းလမ္းမွာ ေဒသလက္ရွိ ပ်မ္းမွ် ေျမယာေပါက္ေစ်း ကာလတန္ဖိုး ႏွင့္အညီ ေျမယာေထာက္ပံ့ေၾကးေပးရန္ ျဖစ္ပါသည္။ေဒသရွိ ေျမယာေပါက္ေစ်းမ်ားမွာ က်ပ္ (၂ဝဝ,ဝဝဝ) မွ က်ပ္ (၄ဝဝ,ဝဝဝ) ခန္႕ ရွိပါသည္။ ဒုတိယနည္းလမ္းမွာ ေျမယာေစ်းႏႈန္းအျပင္ ထပ္ေဆာင္းေထာက္ပံ့ေၾကးအျဖစ္ ေျမယာအမ်ိဳးအစား အလုိက္ ထြက္ရွိေသာ သီးႏွံမ်ား ေရာင္းခ်ရေငြ အေပၚ မႈတည္၍ သံုးႏွစ္စာအျမတ္ေငြ၏ ဆတိုးေငြအား ေပးအပ္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤနည္းလမ္းအရ ေျမယာတစ္ဧက လွ်င္ က်ပ္ (၅၂၅,ဝဝဝ) မွ (၅၅ဝ,ဝဝဝ) ခန္႕ ရရွိပါမည္။ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ဒုတိယနည္းလမ္းကို ေရြးခ်ယ္ေပးၿပီး ေျမယာဆံုး႐ႈံးခံရသူ ေဒသခံမ်ားအား ေျမယာေလ်ာ္ေၾကး ထပ္ေဆာင္းေငြ အျဖစ္ ပထမအႀကိမ္ ေထာက္ပံ့ေၾကး ထုတ္ေပးခဲ့ပါသည္။ ေျမယာဆံုး႐ႈံးခံရသူ ေဒသခံအားလံုး ေျမယာေလ်ာ္ေၾကးေငြ ထုတ္ယူခဲ့ၾကၿပီး ပထမအႀကိမ္ ေထာက္ပံ့ေၾကးေငြ က်ပ္ သန္းေပါင္း (၄၁၈ဝ) ထုတ္ေပးခဲ့ ပါသည္။

 

 

(၂) ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ မတ္လ မွ စတင္ေပးအပ္ေသာ ဒုတိယအႀကိမ္ ေျမယာေထာက္ပံ့ေၾကး


ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္ေသာ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရး ေကာ္မတီသည္ လက္ပံေတာင္းေတာင္ ေၾကးနီ စီမံကိန္းအေပၚ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ မတ္လတြင္ အစီရင္ခံတစ္ေစာင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါသည္။ အစီရင္ခံစာအရ ေျမယာ ေလ်ာ္ေၾကးေငြ တိုးျမႇင့္ေပးသင့္ေၾကာင္း ေထာက္ခံခဲ့ပါသည္။ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ေရး ေကာ္မတီသည္ အစီရင္ခံစာပါ ေထာက္ခံခ်က္အား ေဆာင္ရြက္သြားရန္ အတြက္ ေအာက္ပါ မူမ်ားအတိုင္း ဒုတိယအႀကိမ္ ေျမယာေထာက္ပ့ံေၾကးအား လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါသည္။

 

အမွတ္စဥ္

ဆည္ေရေသာက္ေျမ (က်ပ္)

မိုးေရျဖင့္ စိုက္ပ်ိဳးေျမ (က်ပ္)

ေျမလြတ္ (က်ပ္)

 

၁,၅ဝဝ,ဝဝဝ

၁,၂ဝဝ,ဝဝဝ

၁,ဝဝဝ,ဝဝဝ

 

၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ လယ္တြင္ စီမံကိန္းအား ေျမယာေပးအပ္ခဲ့ရသည့္ ေျမယာဆံုး႐ႈံးခံရသူမ်ား၏ (၆၆ %) သည္ ဒုတိယအႀကိမ္ ေျမယာေထာက္ပံ့ေၾကး ထုတ္ယူသြားၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ေထာက္ပံ့ေၾကးေငြ ပမာဏ က်ပ္ သိန္းေထာင္ေပါင္း (၃.၉၇) ထုတ္ေပးႏိုင္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ေျမယာဆံုး႐ႈံးခံရသူ အမ်ားစုမွာ စီမံကိန္းသို႕ ကိုယ္ပိုင္ေျမယာမ်ားအား မိမိတုိ႕ဆႏၵအေလ်ာက္ စြန္႕လႊတ္ေပးအပ္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤသည္မွာ လက္ပံေတာင္းစီမံကိန္း၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစရန္ ျပည္သူလူထု၏ အသိအျမင္ ရွိၾကေၾကာင္း လက္ဆုပ္ လက္ကိုင္ ျပႏိုင္သည့္ ကိန္းဂဏန္း တစ္ရပ္ ျဖစ္ပါသည္။ ေျမယာဆံုး႐ႈံးခံရသူမ်ား၏ (၆၆%) မွ ေပးအပ္ ခဲ့ေသာ ေျမယာဧရိယာသည္ စီမံကိန္းလုပ္ငန္း အတြက္ အသံုးျပဳရမည့္ ေျမယာအမ်ားစု၏ (၅၉%) ရရွိသြားေစပါသည္။

 

(၃) ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ မွ စတင္ေပးအပ္ေသာ တတိယအႀကိမ္ ေျမယာေထာက္ပံ့ေၾကး

 


အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ေရး ေကာ္မတီသည္ လူထုမွ တင္ျပေသာ ေျမယာေလ်ာ္ေၾကးစံႏႈန္းထားမ်ား အရ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ (၃) ရက္ေန႕တြင္ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ စံႏႈန္းထားအေပၚ အေျခခံ၍ ေျမယာဆံုး႐ႈံးခံရသူမ်ား အတြက္ တတိယအႀကိမ္ ေထာက္ပံ့ေၾကး ေပးအပ္ရန္ ေၾကညာခဲ့ပါသည္။

 

အမွတ္စဥ္

ဆည္ေရေသာက္ေျမ (က်ပ္)

မွတ္ပံုတင္ထားေသာေျမလြတ္ (က်ပ္)

မွတ္ပံုမတင္ထားေသာေျမလြတ္ (က်ပ္)

 

၁,၂ဝဝ,ဝဝဝ

၈ဝဝ,ဝဝဝ

၃ဝဝ,ဝဝဝ

 

သို႕ပါ၍ ေျမယာဆံုး႐ႈံးခံရသူမ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံအစိုးရမွ ခ်မွတ္ထားေသာ စံႏႈန္းမ်ားအေပၚ အေျခခံ၍ ေျမယာအမ်ိဳးအစားအလိုက္ က်ပ္ေငြ (၁,၈၂၅,ဝဝဝ) မွ က်ပ္ (၃,၂၅ဝ,ဝဝဝ) အတြင္း ရရွိခံစားပိုင္ခြင့္ ရၾကပါသည္။

 

၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္လ (၂၃) ရက္ေန႕မွ စတင္ေပးအပ္ေသာ အလုပ္ေစာင့္ဆုိင္းကာလ ေထာက္ပံ့ေငြ


ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ တံု႕ျပန္ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းသည္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းမႈ လုိအပ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ ပတ္ဝန္းက်င္ေဒသ အေပၚ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားအရ ႏိုင္ငံတကာမွ အေကာင္းဆံုး အေလ့အက်င့္တစ္ရပ္ကို ပံုေဖာ္ေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။လူ႕အခြင့္အေရး ကို အေျခခံျပီး ႐ိုးစင္းစြာ ေလးစားလိုက္နာျခင္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။ ေဒသခံမ်ားအတြက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးထားျခင္း သည္ တရားမွ်တေသာ ေျဖရွင္းခ်က္တစ္ရပ္အျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ယံုၾကည္ပါသည္။

contribution2

 

ထိုထုိေသာ ေဒသခံမ်ားအား ၎တုိ႕၏ ေျမယာဆံုး႐ႈံးခံရမႈေၾကာင့္ ရသင့္ရထုိက္ေသာ အလုပ္ အေရအတြက္ ေပၚမူတည္၍ တစ္လလွ်င္ US$ (70) မွ US$ (160) ၾကား ႏွစ္စဥ္ေထာက္ပံ့ေငြ ေပးသြားရန္ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွ ကတိကဝတ္ ျပဳထားၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ဤ "ေထာက္ပံ့ေငြ" ကို ပံုစံ (၂) မ်ိဳးျဖင့္ ေပးသြားမည္ျဖစ္သည္။ ပထမတစ္မ်ိဳးမွာ ဒုတိယ အႀကိမ္ ေျမယာေထာက္ပံ့ေၾကး ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္လအထိ သေဘာတူလက္မွတ္ေရးထိုးထားေသာ ေဒသခံမ်ားအား ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ ရက္စြဲျဖင့္ ထုတ္ေပးသြားပါမည္။ထို႔ေၾကာင့္ အလုပ္အတြက္ ေဒသခံမ်ား ေစာင့္ေမွ်ာ္ ခဲ့ရသည့္ ကာလကို ေထမိသြား မည္ျဖစ္သည္။ ဒုတိယတစ္မ်ိဳးမွာ "ေရွ႕ေရွးအတြက္ ေမွ်ာ္မွန္းျခင္း" ျဖစ္ၿပီး ေပၚေပါက္ လာမည့္ အလုပ္ကို ရရွိရန္ ေစာင့္ဆိုင္းေနသည့္ အနာဂတ္ကာလအထိ ေပးအပ္သြားမည္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္မ်ားသည္ ေဒသခံမ်ားအတြက္ ကေမၻာဇဘဏ္တြင္ ကိုင္ပိုင္ဘဏ္စာအုပ္ ဖြင့္ထားေပးၿပီး မိမိတို႕ရရွိမည့္ ေထာက္ပံ့ေငြ မ်ားကို တုိက္႐ိုက္ရရွိေစရန္ ျပဳလုပ္ေပးခဲ့ျပီး ျဖစ္ပါသည္။ ေဒသခံအားလံုးသည္ ကေမၻာဇဘဏ္ ၏ ေငြစုစာအုပ္ျဖင့္ ေထာက္ပံ့ေငြမ်ား ထားရွိလုိၾကပါသည္။


ေျမယာဆံုး႐ႈံးခံရေသာ ေဒသခံအားလံုးသည္ ကူညီေထာက္ပံ့ေငြမ်ားေၾကာင့္ ႏွစ္သက္ ေက်နပ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားခံရေသာ ေက်းရြာမ်ားတြင္ အိမ္ေထာင္စု တစ္စုတြင္ ထပ္ေဆာင္း အလုပ္ တစ္ခုစီလည္း ရၾကပါသည္။

 

contribution3

 

ေျမယာမဲ့မ်ား

 

စီမံကိန္းေၾကာင့္ သက္ေရာက္ေသာ ေက်းရြာမ်ားတြင္ တခ်ိဳ႕ေသာ ေျမယာမရွိသူမ်ားအတြက္လည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္ လုိအပ္ပါသည္။ ေျမယာမဲ့သူမ်ား ဆိုသည္မွာ ၎တုိ႕တြင္ ကိုယ္ပိုင္ေျမယာမရွိဘဲ ေျမပိုင္ရွင္ မ်ားထံတြင္ အခစားဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ၾကသူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ တခ်ိဳ႕ေသာ ေက်းရြာမ်ားတြင္ ေျမပိုင္ရွင္မ်ားပင္ မိမိတုိ႕ပိုင္ေျမယာမ်ားအား စီမံကိန္းသို႕ ေပးအပ္ခဲ့ရသျဖင့္ ထုိေျမတြင္ အခစားဝင္ေရာက္ လုပ္ကိုင္သည့္ ေျမယာမဲ့ သူရင္းငွားမ်ားသည္ အသက္ေမြးမႈ အလုပ္ဆံုး႐ႈံးခဲ့ျခင္းကိုလည္း အထူး အေလးထား စဥ္းစား ေပးသင့္သည့္ အခ်က္ျဖစ္ပါသည္။
ေျမယာမဲ့အေရအတြက္ ႏွင့္ ၎ တုိ႕၏ ကိုယ္ေရးမွတ္တမ္းမ်ားကို ေဒသအစိုးရ ႏွင့္ တိုင္းေဒသ ႀကီးတို႕မွ စာရင္းျပဳစု ခြဲျခားသတ္မွတ္ေနဆဲျဖစ္ပါသည္။ ယင္းတုိ႕၏ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ေၾကာင္း မွန္ကန္ပါက အလံုးစံုမွာ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ၏ တာဝန္ယူမႈအပိုင္း ျဖစ္ပါသည္။ ယာေျမအေရအတြက္ ရရွိလာသည့္ အခါ ေျမယာမဲ့မ်ားအား ပံ့ပိုးကူညီရန္ အထူးမူဝါဒတစ္ရပ္ ခ်မွတ္လုပ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။
ေလာေလာဆယ္တြင္ တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရမွ ခ်မွတ္ထားေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုအရ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရသည္ ေျမယာမဲ့မ်ားအား အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း မႈဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္မႈသင္တန္းကို ႏိုင္ငံေတာ္မွ ကမကထျပဳ၍ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာဝမ္ေပါင္ မွ အဆိုပါသင္တန္းအတြက္ လုိအပ္ေသာ ရံပံုေငြမ်ား ပံ့ပိုးသြားရန္ ျဖစ္ပါမည္။ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ မွ စ၍ စီမံကိန္းသက္ေရာက္ေသာ ေက်းရြာမ်ားမွ သင္တန္းသား (၁၄ဝ) ေယာက္အား စက္မႈ ႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ကၽြမ္းက်င္မႈဆိုင္ရာ သင္တန္းမ်ား ပို႕ခ်ရန္ က်ပ္ေငြ (၁၁)သန္းေက်ာ္ ထည့္ဝင္ေပး ထားပါသည္။ သင္တန္းၿပီးဆံုးၿပီး လုပ္ငန္းကၽြမ္းက်င္မႈ အတတ္ပညာမ်ား ရရွိၿပီး ေနာက္ အဆိုပါ သင္တန္းသား ေဒသခံမ်ားသည္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ရရွိလာၾကပါမည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ေဒသအစိုးရ ႏွင့္အတူ ဤ လုပ္ငန္းစဥ္အား ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ေပးသြားျခင္းျဖင့္ ေျမယာမဲ့မ်ားအား ဆင္းရဲမႈ ႏွင့္ လုပ္ငန္းပိုင္းဆိုင္ရာ အားနည္းခ်က္မ်ားကို နိဂံုးခ်ဳပ္ေစရန္အတြက္ အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္းမႈဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္တတ္ေျမာက္မႈ အတတ္ပညာအား ထပ္ဆင့္ကူညီ ပံ့ပိုးေပးသြား ပါမည္။

 

 ေက်းရြာမ်ားႏွင့္ ညိႇႏိႈင္းေဆြးေႏြးျခင္း

 

၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္လ (၂၃) ရက္ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သည္ အက်ိဳးတူ စီးပြားဖက္မ်ားျဖစ္ေသာ ျမန္မာ့စီးပြားေရးဦးပိုင္လီမိတက္ MEHL ႏွင့္ အမွတ္(၁)သတၱဳတြင္းလုပ္ငန္းME-1 အဖြဲ႕တုိ႕ ႏွင့္ အတူ ေဒသအစိုးရ ႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီးတုိ႕၏ ႀကီးၾကပ္မႈေအာက္တြင္ ၿဗိတိသွ် လုပ္ငန္းခြင္ အႏၲရာယ္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အၾကံေပး အဖြဲ႕(Myanmar-I / China-I) ၏ အနီးကပ္ ေစာင့္ၾကည့္ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ေက်းရြာမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုညိႇႏိႈင္းေဆြးေႏြးျခင္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။
အဆိုပါ ေတြ႕ဆံုညိႇႏိႈင္းပြဲမ်ားကို အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ပံုစံမ်ားျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါသည္။ ေက်းရြာအမ်ိဳးအစား အမ်ားအျပားပါဝင္ေသာ အုပ္စုလိုက္ေတြ႕ဆံုပြဲမ်ား၊ အဖြဲ႕ငယ္မ်ားပါဝင္ေသာ ေတြ႕ဆံုပြဲမ်ား၊ (၂)ဦး သို႕မဟုတ္ (၃)ဦး ပါဝင္ေသာအဖြဲ႕မွ အိမ္ေထာင္စုတစ္ခုခ်င္းအား တစ္အိမ္တက္ဆင္း ေတြ႕ဆံုပြဲမ်ား အစရွိသည္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါသည္။အလုပ္ေစာင့္ဆိုင္းကာလ ေထာက္ပံ့ေငြ အစီအမံ ႏွင့္ အငယ္စား နွင့္ အလတ္စား စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား စတင္တည္ေထာင္ရာတြင္ ေဒသခံမ်ားအား ပံံ့ပိုးမည့္ အစီအမံစသည္တို႕အား လူထုအား အသိေပးေၾကညာျခင္း အတြက္ အုပ္စုလိုက္ ေတြ႕ဆံုျခင္း နည္းလမ္းျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကပါသည္။တစ္အိမ္တက္ဆင္း ရင္းရင္းႏွီးႏွီး လည္ပတ္ေတြ႕ဆံုျခင္းမ်ားမွာမူ အေသးစိတ္ညိႇႏိႈင္းေဆြးေႏြးႏိုင္ရန္ ႏွင့္ ေဒသခံမ်ား၏ အေျခအေနမွန္ကို သိရွိႏိုင္ေသာ လိုအပ္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားရရွိရန္အတြက္ မၾကာခဏ ေမးျမန္းႏိုင္ေစရန္ျဖစ္ပါသည္။
၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာ (၂ဝ) ရက္ေန႕အထိ ေက်းရြာ (၂၇) ရြာမွ ေျမယာဆံုး႐ႈံးခံရေသာ ေဒသခံ (၆၃၄) ေယာက္အား ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြး ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ ေဒသခံ ၅၇၅ ေယာက္သည္ အလုပ္ေစာင့္ဆိုင္းကာလ ေထာက္ပံ့ေငြ အစီအမံကို လက္ခံရန္ သေဘာတူညီၾကသျဖင့္ လက္ခံ ရရွိႏႈန္းသည္ (၉၁%) ျဖစ္ပါသည္။

 

 

အက်ဥ္းခ်ဳပ္

 

ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ လမ္းေဟာင္းမ်ားျပဳျပင္ျခင္း၊ လမ္းသစ္မ်ားေဖာက္လုပ္ျခင္း၊ ေသာက္သံုး ေရရရွိေရး၊ ေသာက္သံုးေရ သိုေလွာင္ျခင္းႏွင့္ ျဖန္႕ေဝျခင္း၊ လွ်ပ္စစ္မီးရရွိေရး၊ အသက္အရြယ္မေရြး ကေလးသူငယ္အားလံုး၏ ပညာေရးအေထာက္အပံ့ေပးျခင္း၊ ေက်းရြာေဆးေပးခန္းထားရွိျခင္းေၾကာင့္ လူနာ ၈ဝ,ဝဝဝ (ယခုအခ်ိန္အထိ)လာေရာက္ျပသ ကုသေပးႏိုင္ခဲ့ျခင္း၊ လုပ္ငန္းခြင္ဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္မႈသင္တန္းမ်ား ပို႕ခ်ေပးျခင္းျဖင့္ အတတ္ပညာမ်ား တိုးတက္လာျခင္းစသည့္ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေပးခဲ့ပါသည္။


ကြ်န္ေတာ္မ်ားသည္ လက္ပံေတာင္းစီမံကိန္းအား စတင္လည္ပတ္ျခင္း မျပဳႏိုင္သည့္ အေျခအေန ႏွင့္ စီးပြားေရး အက်ိဳးအျမတ္မ်ား ျပန္လည္ မရရွိႏိုင္ေသးေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံအစိုးရ၏ ခ်မွတ္ထားေသာ နည္းဥပေဒမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီေအာင္ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ခဲ့ျပီး အလံုးစံုကို ေထာက္ပ့ံေပး ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။


ေရွးဦးစြာ ပထမအၾကိမ္ ေျမယာေလ်ာ္ေၾကးကို ႏိုင္ငံေတာ္မွ ျပငွာန္းထားသည့္ ဥပေဒႏွင့္အညီ ရာႏႈန္းျပည့္ ေပးေခ်ခဲ့ျပီး ျဖစ္ပါသည္။


ဒုတိယအႀကိမ္ ေျမယာကူညီေထာက္ပံ့ေၾကးကိုလည္း ေျမပိုင္ရွင္မ်ား၏ ၆၆% သည္ ထုတ္ယူခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။


အလုပ္ေစာင့္ဆိုင္းကာလ ေထာက္ပံံ့ေငြ အစီအမံမွာ ကၽြန္ေတာ္မ်ား တစ္အိမ္တက္ဆင္း သြားေရာက္ ညိႇႏိႈင္း ခဲ့ေသာ ေက်းရြာ (၂၇) ရြာမွ (၉၁%) သည္ ေထာက္ပံ့ေငြမ်ား ထုတ္ယူေနျပီ ျဖစ္ပါသည္။


ဤ အေရအတြက္သည္ သတၱဳတြင္း စီမံကိန္းလုပ္ငန္းအား အမ်ားစု လက္ခံရန္ လိုအပ္ခ်က္ထက္ သာလြန္ သည့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အေကာင္းဆံုးအေလ့အက်င့္တစ္ရပ္ အျဖစ္ မွတ္ယူထားပါသည္။


သတၱဳတူးေဖာ္ေရး ကုမၸဏီတစ္ခုအေနျဖင့္ ေဒသခံ လူမႈအဖြဲ႕အစည္း အား မည္သို႕မည္ပံု ေစ့စပ္ညွိႏိႈင္းသင့္ေၾကာင္း ကနဦးျပသႏိုင္ခဲ့ျခင္းအတြက္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကုမၸဏီအေနျဖင့္ ဂုဏ္ယူပါသည္။


အိမ္နီးခ်င္းေကာင္းတစ္ဦး ပီသရန္ႏွင့္ ေဒသ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း၏ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းျဖစ္ေၾကာင္း ျပသႏိုင္ရန္အတြက္ စစ္မွန္ေသာ ဆႏၵျဖင့္ အရာအားလံုးကို ကြ်န္ေတာ္တို႔က လုပ္ေဆာင္လွ်က္ ရွိပါသည္။ဤကဲ့သို႔ ေဆာင္ရြက္ေပးမႈမ်ားမွာ တင္းက်ပ္ေသာ တရားဥပေဒအရ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္း စာခ်ဳပ္တြင္ ထည့္သြင္းခ်ဳပ္ဆိုထားသည့္အခ်က္မ်ားကို ေက်ာ္လြန္ကာ လုပ္ေဆာင္ေပးေနျခင္းျဖစ္ျပီး ႏိုင္ငံတကာမွ ဆင္းရဲမႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရး စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားထက္ပင္ ေက်ာ္လြန္ေနသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ အနီးပတ္ဝန္းက်င္ အိမ္နီးနားခ်င္းမ်ားအား စစ္မွန္ေသာ အေလးထားျခင္းႏွင့္တကြ စီမံကိန္းကာလတစ္ေယာက္လံုးတြင္ ေဒသခံတို႔အား အေလးထားေဆာင္ရြက္ရမည့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ တာဝန္ဝတၱရားမ်ားအား ဆက္လက္ေက်ပြန္ေအာင္ ထမ္းရြက္သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ ။